Πέμπτη 5 Μαρτίου 2009

ΤΟ ΠΑΡΚΙΝ

“Είχεν απαιτήσει από την Εφορευτικήν Επιτροπήν την αποβολήν, ως «ανεπιδέκτου μαθήσεως», του Γιαννιού του Βρυκολακάκη, του Στρατή του Χατζηδημήτρη, και δύο ή τριών άλλων, αλλ’ εις τούτο εύρε την επιτροπήν αντιπράττουσαν.«Το σκολειό (κατά την θεωρίαν, την οποίαν ανέπτυσσε μεν έν των μελών της επιτροπής, ησπάζοντο δε οι πλείστοι των γονέων), το σκολειό, ας υποθέσουμε, δεν έγινε για να μαθαίνουν τα παιδιά γράμματα, δηλαδή. Έγινε για να μαζώνουνται οι κλήρες, τα παλιόπαιδα, τα διαβολόπουλα. Πώς μπορεί, το λοιπόν, ένας γονιός να τα έχει μπελά απ’ το πρωί ως το βράδυ; Και που συφτάνεται ένας φτωχός να τα θρέψει; Μπορεί να τα χορταίνει κομμάτια; Μήπως χορταίνουν, οι διαόλοι, ποτέ ; Και είναι ικανή μια χήρα γυναίκα να τρέχει από γιαλό σε γιαλό, από βράχο σε βράχο, για να τα συμμαζώνει; Γιατί πληρώνεται ο δάσκαλος : Για να έχει το βάρος αυτό, να είναι οι γονιοί ήσυχοι. Όταν είναι συμμαζωμένα εκεί-δά, μες στο σκολειό, γλυτώνει ο γονιός και καμπόσα κομμάτια παραδείγματος χάριν. Ας τρώνε τα θρανία, που είναι ξύλινα, ας τρώνε τους πίνακες και τα χαρτιά τους, τους τοίχους και το πάτωμα, για να είναι οι νοικοκυραίοι ησυχώτεροι για τις αχλαδιές των, τες βερυκοκκιές των, τες συκιές και τ’ αμπέλια των. Η κάθε μια πανδρεμένη, το λοιπόν, πρέπει να έχει μέρος για να ξεφορτώνεται την κλήρα της, που οι πλιότεροι άνδρες λείπουν χρόνο-χρονικής, η καθεμιά χήρα πρέπει να έχει μέρος για να ρίχνει το στρίγλικό της, τ’ αρφανό της. Η καθεμιά αρχόντισσα να έχει μέρος για να βάζει τον πάπο της, τον χήνο της, κι η καθεμιά φτωχή το θάρρος της και την απαντοχή της. Αυτά, δάσκαλε».Ο διδάσκαλος δεν είχεν όρεξιν να αντείπει εις ταύτα …”


ΠΟΙΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΟΥ ΘΥΜΙΖΕΙ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!




ΠΡΟΦΗΤΙΚΟ ,ΕΤΣΙ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ?

Μήπως δεν είναι αλήθεια ότι το σχολείο έχει καταντήσει "πάρκιν"παιδιών, αντί να είναι χώρος ανάτασης και μάθησης;

Η μάθηση είναι μοναχική διαδικασία που απαιτεί πειθαρχία και θέληση.
Δεν θέλουν όλοι να μάθουν.
Θέλει κατάλληλες συνθήκες ισορροπίας και ηρεμίας.

Ποιοί έμαθαν στα παιδιά μας την κατάληψη για ασήμαντες αφορμές.Ποιοί είναι αυτοί που θελουν τα σχολεία χώρους αντιπαραθέσεων και όχι σύγκλισης και μάθησης?
Το τελευταίο διάστημα παρατηρώ ,απο διαφορετικές κατευθύνσεις μία (ενορχηστρωμένη???) "επίθεση" εναντίον των καθηγητών των Γυμνασίων και Λυκείων της χώρας.Γιατί? Μάλλον(κατά την δική μου άποψη πάντα) ,διότι στην μεγάλη τους πλειοψηφία "αντιστέκονται".Είναι παιδιά του απλού Έλληνα και ως εκ τούτου κουβαλάνε στο DNA τους τον πολιτισμό μας.Ισως αυτό να είναι(στίς εποχές που ζούμε)που ενοχλεί.

Υ.Γ.Καλό θα ήταν ο νέος υπουργός Παιδείας να βελτιώσει πρώτα την σχολική καθημερινότητα λύνοντας τα πολλά μικρά η μεγάλα προβλήματα υποδομής και επάνδρωσης (κατα την γνώμη μου απο αυτά θα κριθεί)και μετά ας ασχοληθεί με τα μεγαλόπνοα σχέδια εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης

Δεν υπάρχουν σχόλια: