Τρίτη 26 Ιανουαρίου 2010

ΚΑΙ ΟΙ ΚΡΙΝΟΝΤΕΣ ΚΡΙΝΟΝΤΑΙ(ΟΧΙ ΟΤΙ ΠΡΙΝ ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΑΝ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΙ ΒΕΒΑΙΑ)

ΔΑΚΕ ΔΕ Ν. ΑΧΑΪΑΣ Πάτρα 25-1-2010

Λίγα … για τον ορισμό Περιφερειακών Διευθυντών.
Συνάδελφοι,
Την εβδομάδα που μας πέρασε ανέλαβαν τα καθήκοντά τους οι νέοι Περιφερειακοί Διευθυντές Εκπαίδευσης που ορίστηκαν από την Υπουργό Παιδείας στον απόηχο έντονων δημόσιων διαμαρτυριών και καταγγελιών κυρίως από στελέχη της ΠΑΣΚ. Οι καταγγελίες περιέχονται σε τρεις επιστολές προς τον Πρωθυπουργό και την Υπουργό Παιδείας είδαν το φως της δημοσιότητας στο εκπαιδευτικό δίκτυο ενημέρωσης alfavita.gr ενώ χαρακτηριστικό είναι και σχετικό δημοσίευμα στο «troktiko» που αναδημοσίευσε ο ιστότοπος kefalonia PRESS. Ας δούμε αποσπάσματα από τα σχετικά κείμενα. Ολόκληρο το περιεχόμενο των τριών επιστολών μπορείτε να το βρείτε στο alfavita.gr στις 8 και 12 Ιανουαρίου 2010.

1. Αποσπάσματα από την επιστολή συναδέλφου καθηγήτριας από το Κιλκίς (8-1-2010):
« Αξιότιμε κ. Πρωθυπουργέ
Σύμφωνα με τη δήλωση της Υπουργού παιδείας κ. Άννας Διαμαντοπούλου, η οποία πραγματοποιήθηκε με τη αφορμή τη δημοσιοποίηση των ονομάτων των Περιφερειακών Δ/ντών Εκπαίδευσης, «Είναι η πρώτη φορά κατά την οποία η διαδικασία επιλογής έτυχε ευρείας δημοσιότητας στο πλαίσιο της εφαρμοζόμενης νέας κυβερνητικής πρακτικής. Παρότι ο νόμος παρέχει αποκλειστική αρμοδιότητα αξιολόγησης, κρίσης, επιλογής και απόφασης στον Υπουργό Παιδείας, αποφασίστηκε η δημοσιοποίηση μέσω της ιστοσελίδας της ανοιχτής διακυβέρνησης»
Επιτρέψτε μου να σας πω όμως, ότι μια διαδικασία χαρακτηρίζεται ανοικτή, όχι επειδή ο υποψήφιος έχει απλώς το δικαίωμα να υποβάλει ηλεκτρονικά την αίτησή του. Ανοικτή είναι μια διαδικασία όταν από την αρχή οι αιτούντες γνωρίζουν σαφώς τη μοριοδότηση που αντιστοιχεί σε κάθε κριτήριο επιλογής. Ανοικτή είναι μια διαδικασία όταν τα μόρια των αιτούντων είναι μετρήσιμα και μετά το πέρας της διαδικασίας δημοσιεύονται σε σχετική λίστα. Ανοικτή είναι μια διαδικασία όταν δημοσιεύεται κατάλογος με τη θέση των αιτούντων στη λίστα επιλογής.
Σε κάθε άλλη περίπτωση η επιλογή είναι κατ΄επίφαση ανοικτή, επαγγέλλεται δημοκρατικές διαδικασίες για να αποκοιμίσει το πολίτη και να τον πείσει για διαφάνεια, αξιοκρατία, και όλες αυτές τις κατά τα άλλα εύηχες λέξεις που αντιστοιχούν στον εξωραϊσμό της αναξιοκρατίας. Η κ. Διαμαντοπούλου δηλώνει περήφανη διότι ¨η επεξεργασία των βιογραφικών αποτύπωσε την ύπαρξη ενός αξιολογότατου εκπαιδευτικού δυναμικού στη χώρα μας με πλούσια επιστημονικά, γνωστικά, διοικητικά προσόντα συνοδευόμενη από μια ευρύτατη κοινωνική δράση και παρουσία. Η ύπαρξη όλου αυτού του δυναμικού και προφανώς ενός ευρύτερου σώματος που δεν μετείχε στη συγκεκριμένη διαδικασία αποτελεί ένα αισιόδοξο και ελπιδοφόρο μήνυμα για την περαιτέρω αξιοποίηση των στελεχών της εκπαίδευσης που θα συμβάλλουν στη γενικότερη αναβάθμιση της παιδείας¨. Δεν αμφιβάλει κανείς ότι αυτή η χώρα έχει αξιόλογο εκπαιδευτικό δυναμικό, μόνο που ποτέ δεν προσπάθησε να το αξιολογήσει αντικειμενικά για να αναβαθμίσει την παιδεία, αντίθετα την απαξίωσε, εκμηδένισε όνειρα εκπαιδευτικών, γονιών , μαθητών, τους στέρησε το δικαίωμα να αμιλλώνται. Γιατί; Πολύ απλά γιατί είμαστε από τις λίγες χώρες που η άμιλλα θεωρείται αντιπαραγωγική, ουτοπική, χιμαιρική.

2. Αποσπάσματα από το κείμενο του αιρετού ΑΠΥΣΠΕ Κρήτης (12-1-2010):
« ……. Το ίδιο βράδυ που ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα (7 Ιανουαρίου) και διαβάζοντας το βιογραφικό του ορισθέντος ως Περιφερειακού Διευθυντή συναδέλφου, έστειλα σκληρή επιστολή στον Πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ και Πρωθυπουργό κ. Γιώργο Παπανδρέου με την οποία κατήγγειλα τη διαδικασία. Με άλλη επιστολή προς την Υπουργό Παιδείας, την έθεσα προ των ευθυνών της, καθώς με τις ενέργειες της είχε εμπράκτως αμφισβητήσει τη διαδικασία επιλογής.

Αν και έχουν περάσει αρκετές ημέρες από την καταγγελία μου και απάντηση δεν πήρα και επειδή ο αναβρασμός στα σχολεία της Κρήτης Α/θμιας και Β/θμιας είναι έντονος για το τι έγινε στ’ αλήθεια και επειδή οι πιέσεις από συναδέλφους συνεχίζονται σε μένα να τοποθετηθώ, προχωρώ στη σημερινή ενημέρωση.
………………………………………………………………………………………………………………….
Τώρα για το «πολιτικό» του θέματος, συνάδελφοι:
Για τη συγκεκριμένη θέση όμως, έγινε πολύς ντόρος για αξιοκρατία, διαφάνεια, κ.λ.π., κάτι όμως – που όπως δείχνει η διαδικασία - ΔΕΝ τηρήθηκε.
Στην Κρήτη τελικά για μένα και πολλούς άλλους συναδέλφους από τις επαφές που έχω, έγινε ΟΡΙΣΜΟΣ Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης και όχι επιλογή.
Εγώ ζητώ δημόσια, αφού μιλάμε για διαδικασία με αξιοκρατία και διαφάνεια, για ηλεκτρονική διακυβέρνηση, για άλλες σχέσεις κράτους – πολίτη, να αναρτηθούν αμέσως στο διαδίκτυο οι ηλεκτρονικές φόρμες με τα πλήρη βιογραφικά ΟΛΩΝ των υποψηφίων που συμμετείχαν στη διαδικασία. Έτσι, θα μπορούν, χωρίς τις δικές μας ενημερώσεις, οι συνάδελφοι να δουν τελικά ποιοι διεκδίκησαν τη θέση του Περιφερειακού Διευθυντή και ποιος τελικά επελέγη.
Και κάτι τελευταίο: Γιατί από το βιογραφικό του επιλεγέντος συναδέλφου Κλινάκη, απουσιάζει ένα πολύ σημαντικό στοιχείο; Ότι δηλαδή είναι μέλος της Νομαρχιακής Επιτροπής Ηρακλείου του ΠΑΣΟΚ! Γιατί άραγε το έκρυψε το Υπουργείο Παιδείας;
Συνάδελφοι
Για μένα καταστρατηγήθηκε η διαδικασία επιλογής Περιφερειακών Διευθυντών Εκπαίδευσης από την ίδια την Υπουργό Παιδείας κ. Διαμαντοπούλου, η οποία έδειξε με τη στάση της, την πρακτική της και τη συμπεριφορά της, ότι ναρκοθετεί και υποσκάπτει τις εξαγγελίες του Πρωθυπουργού και βάζει τρικλοποδιές στο δρόμο της διαφάνειας και της αξιοκρατίας, που επέλεξε για τη στελέχωση του δημόσιου τομέα, στο βωμό προσωπικών και πολιτικών της σκοπιμοτήτων.
Δε γνωρίζω όμως συνάδελφοι, πόσα χρόνια θα πρέπει να περάσουν ακόμη για να απαλλαγεί ο
τόπος μας από τη γνωστή «εκπαιδευτική παράγκα» που «ρυθμίζει» τα εκπαιδευτικά θέματα του Νομού την τελευταία δεκαετία και που «φροντίζει» εκμεταλλευόμενη πολιτικές σχέσεις και φιλίες, να αφήνει στο περιθώριο άτομα που αντιστρατεύονται τους σκοπούς και τις επιδιώξεις της και που έχουν γνώμη, άποψη και αξιοπρέπεια.
Εγώ, από τη θέση μου ως αιρετός θα συνεχίσω να αγωνίζομαι για τα ιδανικά, τις αρχές και τις αξίες που εμπράκτως πρεσβεύει η παράταξη της ΠΑΣΚ Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης » .

3.Αποσπάσματα από συνάδελφο Σχολικό Σύμβουλο των Ιωαννίνων (12-1-2010)
«Περιφερειακοί διευθυντές εκπαίδευσης: Επιλέγησαν οι αρεστοί! Η Υπουργός Παιδείας διαψεύδει τον Πρωθυπουργό.
Στα αυτιά των Ελλήνων θα ηχεί για πολύ καιρό το σύνθημα και η διαβεβαίωση του πρωθυπουργού της χώρας: θα επιλέγονται οι άριστοι και ΟΧΙ οι αρεστοί. Δυστυχώς «πριν αλέκτορα φωνήσαι» η υπουργός παιδείας διέψευσε τον πρωθυπουργό. Και είναι τελικά φυσικό επόμενο, γιατί στις απροσανατόλιστες ιδεολογικά κοινωνίες δεν υπάρχουν σταθερά κοινωνικά υπόβαθρα που δίνουν τη δυνατότητα επικράτησης των άριστων και όχι των αρεστών. Ο ιδεολογικός αχταρμάς και αποπροσανατολισμός σκλαβώνει τις κοινωνικές δυνάμεις και ως εκ τούτου δεν απομονώνει αντιλήψεις, τακτικές και πρακτικές προκρούστειας εξουσίας.
Καλά κάνατε που επιλέξατε, τους αρεστούς (ες) σας. Εκ του αποτελέσματος όμως κρίνοντας, σας ρωτάω: Γιατί μας υποβάλατε σε μια διαδικασία υποβολής αιτήσεων, χωρίς καν να τις αξιολογήσετε, ρίχνοντάς τες όλες μα όλες στο καλάθι των αχρήστων; Σας δηλώνω κατηγορηματικά ότι αυτό αποτελεί προσβολή της εκπαιδευτικής κοινότητας γιατί εξευτελίζει, τσαλακώνει την αξιοπρέπεια και τσαλαπατά τα επιστημονικά και διοικητικά μας προσόντα, τα οποία για να τα αποκτήσουμε, αφιερώσαμε πολύτιμο χρόνο από τη ζωή μας, την οικογένειά μας, προκειμένου να γίνουμε περισσότερο ωφέλιμοι και αποτελεσματικοί στο λειτούργημά μας, όταν οι αρεστοί σας απέφευγαν τη σχολική τάξη όπως ο διάβολος το λιβάνι.
Θλίβομαι ειλικρινά!

Θλίβομαι, γιατί στην Περιφέρειά μου την Ήπειρο υπήρχαν αξιόλογοι συνάδελφοί μου εκπαιδευτικοί που είχαν υποβάλλει αίτηση για Περιφερειακοί διευθυντές και τους στείλατε, με την επιλογή που κάνατε, στο πυρ το εξώτερον… Επιλέξατε την αρεστή σας και ΟΧΙ μία ή έναν από τους άριστους. Αν ανασυρθούν από τον κάλαθο των αχρήστων οι αιτήσεις και δουν το φως της δημοσιότητας, θα διαπιστώσει αμέσως και ο πλέον κακόπιστος του λόγου μου το αληθές.
κ. Υπουργέ!
Το γνωρίζετε, αλλά θα το πω: Η παιδεία και ειδικότερα η εκπαίδευσή μας δεν μπορεί να είναι ο Δούρειος ίππος, ούτε η κερκόπορτα των «ισχυρών», των παρατρεχάμενων αυλικών, των ημετέρων, οι οποίοι στην κυριολεξία καταδυναστεύουν τις τροίες, ακινητοποιούν την εκπαιδευτική δράση και απονευρώνουν τη διαμόρφωση μιας διαφορετικής από την αδράνεια κοινής συμμετοχής σε προβολή και επίλυση εκπαιδευτικών θεμάτων, συζητήσεων, προτάσεων και ιδεών. Η εκπαίδευσή μας σήμερα έχει ανάγκη επιτακτική μιας ριζοσπαστικής, δομικής μεταρρύθμισης με ιδεολογικούς προσανατολισμούς. Πρέπει να γνωρίζετε ότι στην κοινωνία της εκπαίδευσης υπάρχουν ισχυρά επιστημονικά, ηθικά και πνευματικά ερείσματα έτοιμα και ικανά να στηρίξουν μια τέτοια προσπάθεια.
Δυστυχώς, πάλι, με την επιλογή των αρεστών σας, επιβεβαιώσατε τη λαϊκή ρήση ότι «η καλή μέρα από το πρωί φαίνεται». Δε φαίνεται να έχετε διάθεση να ανακαλύψετε αυτά τα ερείσματα οδηγώντας τα έτσι στην αδράνεια και την πρόωρη συνταξιοδότηση… Κατά τα φαινόμενα μας οδηγείτε σε καταστάσεις που δεν υπάρχουν αξίες, αρχές και μέτρα. Διαμορφώσατε με τις επιλογές σας συνθήκες συλλογικής παραλυσίας, όπου οι προκρούστηδες της δύναμης κανονίζουν τα πάντα, αλλά ταυτόχρονα δε θέλουν να είμαστε όλοι εμείς και τόσο άχρηστοι ώστε να μην αποδίδουμε. Ξέρετε ότι οι Λουδοβίκοι έντυναν τους Ουγενότους πουλιά και τους άφηναν από τα κλουβιά τους να σωθούν, την ίδια στιγμή που τους σημάδευαν εκατοντάδες τουφέκια σε χώρο κλειστό χωρίς δυνατότητα διαφυγής.
Σ αυτό το πολιτικάντικο «παιχνίδι» των προκρούστειων διαστάσεων, των Λουδοβίκων και των Ουγενότων η εκπαιδευτική κοινότητα δεν είναι διατεθειμένη να παίξει.
Το ζήτημα της επιλογής δεν είναι προσωπικό. Είναι καθαρά πολιτικό όπως πολιτικό είναι και το θέμα της παιδείας. Προκαλώ την κ. υπουργό να ανασύρει από τον κάλαθο των αχρήστων το βιογραφικό της καταξιωμένης στη συνείδηση των εκπαιδευτικών, προϊσταμένης επί 8 συνεχή χρόνια επιστημονικής και παιδαγωγικής καθοδήγησης Ηπείρου, της κ. Ράπτη Μαρίας και να το αντιπαραθέσει με το αντίστοιχο της αρεστής επιλογής της για την Ήπειρο.
Αιδώς Αργείοι…

4.Όπως δημοσιεύτηκε στο «troktiko.blogspot.com» και αναδημοσίευσε ο ιστότοπος kefalonia PRESS

“ Αξιοκρατία είπαμε… όχι τους συμπεθέρους αντί τους κουμπάρου
Ο κ. Τηλέμαχος (Μάχος για τους φίλους) Γαβαλάς που επιλέγει, μετά από αυτή την επίπονη διαδικασία ανάμεσα σε 973 άλλους, Περιφερειακός Δ/ντης Εκπαίδευσης Ιονίων Νήσων, εκτός των άλλων προσόντων του έχει συμπεθεριά με την Υφ/γο Τουρισμού, Κερκυραία κυρία Αντζελα Γκερέκου. Η αδελφή του κυρίου Γαβαλά είναι σύζυγος του αδελφού της κυρίας Γκερέκου! Βρείτε εσείς το σόι…
Αλλά δεν είναι μόνο αυτό. Για το χατίρι της όμορφης συμπεθέρας ο κ. Μάχος Γαβαλάς εγκατέλειψε την ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΝΟΙΞΗ αν και ήταν πρόεδρος της Νομαρχιακής Επιτροπής της Κέρκυρας, μόλις η κα Γκερέκου άρχισε να πολιτεύεται. Όπως είδατε αυτό έγινε με το «αζημίωτο».
Η οικογενειοκρατία καλά κρατεί! Από ότι φαίνεται τα Ιόνια Νησιά δεν θα μπορέσουν να ξεφύγουν από τους αυλικούς της κυρίας Γκερέκου. Μετά την κολλητή της Περιφερειάρχη Ιονίων Νήσων Βάσω Αλεξανδρίδου σειρά πήρε το σόι Γκερέκου.
Eσείς κυρία Διαμαντοπούλου πως το ανεχτήκατε αυτό; Τόσο κολλητές με την Άντζελα είστε που δεν διστάσατε να ικανοποιήσετε τις απαιτήσεις της αδιαφορώντας για το δικό σας πολιτικό προφίλ; Λουστείτε τα τώρα! »
Εδώ συνάδελφοι τελείωσε η ενημέρωση από τις δημοσιεύσεις διαμαρτυρίας και καταγγελιών. Αναμέναμε ότι ίσως υπήρχαν κάποιες απαντήσεις από κάποιες έστω πηγές του ΥΠΕΠΘ, όμως κάτι τέτοιο δεν έχει γίνει μέχρι σήμερα. Θα κρατήσουμε μερικές φράσεις κλειδιά:

* κατ΄επίφαση ανοικτή διαδικασία,
* για τη συγκεκριμένη θέση όμως, έγινε πολύς ντόρος για αξιοκρατία, διαφάνεια, κ.λ.π., κάτι όμως – που όπως δείχνει η διαδικασία - ΔΕΝ τηρήθηκε,
*έγινε ΟΡΙΣΜΟΣ Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης και όχι επιλογή,
*«εκπαιδευτική παράγκα» που «ρυθμίζει» τα εκπαιδευτικά θέματα,*Περιφερειακοί διευθυντές εκπαίδευσης: Επιλέγησαν οι αρεστοί! Η Υπουργός Παιδείας διαψεύδει τον Πρωθυπουργό

*Γιατί μας υποβάλατε σε μια διαδικασία υποβολής αιτήσεων, χωρίς καν να τις αξιολογήσετε, ρίχνοντάς τες όλες μα όλες στο καλάθι των αχρήστων; Σας δηλώνω κατηγορηματικά ότι αυτό αποτελεί προσβολή της εκπαιδευτικής κοινότητας γιατί εξευτελίζει, τσαλακώνει την αξιοπρέπεια και τσαλαπατά τα επιστημονικά και διοικητικά μας προσόντα, τα οποία για να τα αποκτήσουμε, αφιερώσαμε πολύτιμο χρόνο από τη ζωή μας, την οικογένειά μας, προκειμένου να γίνουμε περισσότερο ωφέλιμοι και αποτελεσματικοί στο λειτούργημά μας, όταν οι αρεστοί σας απέφευγαν τη σχολική τάξη όπως ο διάβολος το λιβάνι;

Στην τελευταία παράγραφο ο συντάκτης μιλάει ουσιαστικά για εμπαιγμό και εξευτελισμό της εκπαιδευτικής κοινότητας και για ορισμό αρεστών που « απέφευγαν τη σχολικοί αίθουσα σαν ο διάβολος το λιβάνι».
Αυτά ακριβώς θα πρέπει να αποδοθούν στην Υπουργό για τον τρόπο που αντιμετώπισε τους απερχόμενους περιφερειακούς διευθυντές που αποφάσισαν να συμμετάσχουν στη διαδικασία. Στην προκήρυξη η Υπουργός αναφέρθηκε σε ειδική παράγραφο στους υφιστάμενους τότε περιφερειακούς διευθυντές που τους γνωστοποιούσε ότι μπορούσαν να υποβάλλουν και αυτοί αίτηση. Έκαναν αίτηση τέσσερις μεταξύ των οποίων και ο Θεόδωρος Μπίρμπας. Υπήρξε, δήθεν, προεπιλογή και οι προεπιλεγέντες κλήθηκαν σε συνέντευξη. Κανέναν από τους τέσσερις περιφερειακούς δεν κάλεσε σε συνέντευξη.
Όχι ότι περιμέναμε να μείνει κάποιος από αυτούς στη θέση του, αλλά η Υπουργός δεν κράτησε ούτε τα προσχήματα. Άλλωστε δεν τα κράτησε για ανθρώπους του χώρου της θα τα κρατούσε για τους «άλλους». Δεν της δημιουργήθηκε ούτε η περιέργεια να δει τι περιφερειακούς είχαν ορίσει οι προκάτοχοί της υπουργοί. Αρκέστηκε πολύ εύκολα και χωρίς προσχήματα στους αρεστούς, στους φίλους και στους συμπεθέρους αδιαφορώντας ακόμη και για τις περιπτώσεις υποψηφίων που ήταν μακριά από τη σχολικές αίθουσες για μεγάλα χρονικά διαστήματα δείχνοντας έτσι ότι η εκπαίδευση δεν ήταν το κύριο επαγγελματικό τους ενδιαφέρον αφού άλλα αξιώματα άσχετα με την εκπαίδευση τους είχαν απορροφήσει.
Αυτό τονίζει και ο τελευταίος συντάκτης στο κείμενο του οποίου αναφερθήκαμε παραπάνω.
Ο Θεόδωρος Μπίρμπας εκτός από τα δύο πτυχία ( Μαθηματικών, Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Τεχνολογίας Υπολογιστών) και το διδακτορικό αποκλειστικά με εκπαιδευτικό αντικείμενο – Μελέτη και επίλυση των προβλημάτων χρονικού προγραμματισμού εκπαιδευτικών ιδρυμάτων με τη χρήση ακέραιου προγραμματισμού- όταν έγινε Περιφερειακός Δντής, είχε 22 έτη στην εκπαίδευση και ποτέ δεν έλειψε από το σχολείο χάριν κάποιου «κοινωνικού» , κομματικού ή άλλου αξιώματος. Για την προσφορά του στην εκπαίδευση και γενικότερα στην Παιδεία ως Περιφερειακός Δντής των τριών νομών και την συμπεριφορά του προς τους εκπαιδευτικούς, τους πολίτες και τους εκπροσώπους των φορέων δεν θα μιλήσουμε εμείς. Ο κάθε ένας από τους προαναφερόμενους έχει άποψη. Αλήθεια ο νέος Περιφερειακός Δντής Δυτικής Ελλάδας που σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΥΠΕΠΘ έχει πολλά εξωεκπαιδευτικά αξιώματα, στα 17 έτη ως εκπαιδευτικός του δημόσιου σχολείου, πόσα χρόνια έχει στις σχολικές αίθουσες και πόσα έξω από αυτές;

Η ΤΕ της ΔΑΚΕ ΔΕ Α΄. Αχαΐας

Δεν υπάρχουν σχόλια: