Η Ελληνόγλωσση εκπαίδευση στο εξωτερικό προσφέρεται με τους εξής τρόπους:
Αμιγή σχολεία, δηλαδή σχολεία που ακολουθούν το ελληνικό πρόγραμμα σπουδών. Είναι η πιο απλή περίπτωση και σ' αυτά, συνήθως, διδάσκουν εκπαιδευτικοί (όλων των ειδικοτήτων) που αποσπώνται από την Ελλάδα ή (στη Γερμανία) ομογενείς με σύμβαση δύο χρόνων που ανανεώνεται. Λειτουργούν είτε πρωί (αν έχουν κτίριο) είτε απόγευμα (αν χρησιμοποιούν κτίριο άλλου σχολείου).
Δίγλωσσα σχολεία, δηλαδή σχολεία στα οποία κάποια μαθήματα γίνονται στα Ελληνικά ενώ κάποια άλλα στη γλώσσα της χώρας φιλοξενίας. Κι εδώ, συνήθως, διδάσκουν εκπαιδευτικοί (διαφόρων ειδικοτήτων) που αποσπώνται από την Ελλάδα όπως βέβαια και εκπαιδευτικοί της χώρας φιλοξενίας. Το αναλυτικό πρόγραμμα είναι το εκεί αναλυτικό πρόγραμμα.
Ενταγμένα τμήματα. Τμήματα δηλαδή Ελληνικών που λειτουργούν μέσα στο πρόγραμμα των σχολείων της κάθε χώρας, κάπως όπως π.χ. διδάσκονται τα αγγλικά εδώ. Διδάσκουν εκπαιδευτικοί (συνήθως δάσκαλοι και φιλόλογοι) που αποσπώνται από την Ελλάδα. Προφανώς ακολουθείται το εκεί αναλυτικό πρόγραμμα.
Μη ενταγμένα τμήματα ελληνικής γλώσσας (ΤΕΓ). Μερικές φορές χρησιμοποιείται ο παλιός όρος Τμήματα Μητρικής Γλώσσας. Πρόκειται για τμήματα που γίνονται «άτυπα» μαθήματα Ελληνικών (Γλώσσα, Θρησκευτικά, Ιστορία και Γεωγραφία Ελλάδας) με ευθύνη των Προξενείων αλλά και συλλόγων, ενοριών κλπ φορέων και ανήκουν τόσο στην Πρωτοβάθμια όσο και στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Διδάσκουν εκπαιδευτικοί (δάσκαλοι και φιλόλογοι συνήθως) που είτε αποσπώνται από την Ελλάδα ή είναι ομογενείς, είτε προσλαμβάνονται (και πληρώνονται) από την τοπική κοινότητα. Λειτουργούν απογεύματα ή Σάββατα εκτός σχολικού ωραρίου.
Σε Πανεπιστημιακά τμήματα (φιλολογικά ή θεολογικά) όπου διδάσκουν και εκπαιδευτικοί αντίστοιχων ειδικοτήτων που αποσπώνται από την Ελλάδα.
Άλλα.
Ειδική περίπτωση τα Ευρωπαϊκά σχολεία. Μοιάζουν με τα δίγλωσσα αλλά είναι πολύγλωσσα. Τμήματα Ελληνικών λειτουργούν σε ελάχιστα απ' αυτά. Σπάνια αποσπώνται σ' αυτά Έλληνες εκπαιδευτικοί με τη συνήθη διαδικασία .
fotjou(πάμε γι΄άλλα τώρα αποκαλυπτικά της εθνικής μειοδοσίας που συντελείται σε όλα τα επίπεδα)
Κλείνουν 799 τμήματα Ελληνικών στο εξωτερικό !!!
Η κα Φώφη Γεννηματά αποτελεί την προσωποποίηση του νεποτισμού και της αναξιοκρατίας στην πολιτική ζωή της χώρας.
Επιβεβαιώνει πως το οικογενειακό όνομα αποτελεί διαβατήριο για μια εύκολη καριέρα στην πολιτική.
Δεν χρειάζεται κανένα άλλο προσόν!
Απ’ όπου πέρασε δεν θυμάμαι να άφησε κανένα σημαντικό έργο!
Παρ’όλα αυτά παραμένει στο απυρόβλητο!
Στην ελληνική πολιτική ζωή, κάποιοι είναι πιο ….ίσοι από τους άλλους!
Στην πρώτη κυβέρνηση του κ.Παπανδρέου ήταν υφυπουργός Yγείας.
Το μόνο ….έργο της, οι διαφωνίες της με την τότε υπουργό κα Ξενογιαννακοπούλου για το ποια εκ των δύο θα …διορίσει περισσότερους διοικητές Νοσοκομείων.
Στον ανασχηματισμό, προφανώς λόγω του ..έργου της, ..προήχθη σε αναπληρώτρια υπουργό Παιδείας!
Όμως, η κα Γεννηματά, δυστυχώς για μας, αποφάσισε να δείξει έργο…
Δεν καθόταν καλύτερα να απολαμβάνει τα προνόμια της υπουργού;
Ετσι παρουσίασε ένα νομοσχέδιο με το οποίο ουσιαστικά βάζει τέλος στην ελληνική εκπαίδευση στο εξωτερικό, καθώς κλείνει 799 Τμήματα Ελληνικής Γλώσσας που λειτουργούν στα ελληνικά σχολεία του εξωτερικού.
Στα σχολεία αυτά φοιτούν πάνω από 60,000 παιδιά!
Προφανώς και δεν ενδιαφέρει την κυβέρνηση η παιδεία τους!
Με μόνο κριτήριο να μειώσουν τις δαπάνες αφήνουν τα παιδιά των μεταναστών χωρίς εκμάθηση ελληνικής και τα αποκόπτουν από την εθνική παιδεία.
Σημειώνεται ότι στο εξωτερικό λειτουργούν 81 ελληνικά σχολεία, 100 δίγλωσσα και 799 Τμήματα Ελληνικής Γλώσσας.
Με βάση το νομοσχέδιο που ετοιμάζει το Υπουργείο Παιδείας όλα τα τμήματα θα κλείσουν καθώς θα σταματήσουν να δέχονται μαθητές για πρώτη εγγραφή σε κάθε εκπαιδευτική βαθμίδα από το σχολικό έτος 2012 – 2013.
Ο μόνος τρόπος για να παρέχεται ελληνική παιδεία στο εξωτερικό θα είναι η ένταξη του τμήματος στο εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας υποδοχής
Ελπίζουμε ότι κάποιοι θα βρεθούν να την εμποδίσουν.
Κυρίως να εμποδίσουν εκείνους που κρύβονται πίσω από τέτοιες πρωτοβουλίες
Αδέξιος Δεξιός
Πηγή : antinews .gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου